Anunt_stadiu implementare proiect _20.01.2023.pdf
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Axa prioritara 6-Educatie si competente
Publicat in 20.01.2023
REZUMATUL PROIECTULUI la data de 20 Ianuarie 2023
Perioada: 01.09.2022- 30.11.2022
Obiectiv specific
Obiectivul specific 6.14 Cresterea participarii la programe de învatare la locul de munca a elevilor si ucenicilor din învatamântul secundar si tertiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI
PROIECTUL POCU intitulat "
Dobandirea de competente necesare unui loc de munca prin practica nationala si transnationala ", un proiect cu finantare europeana, prin POCU .
Proiectul este implementat în parteneriat cu
- SC INFO MIAD S.R.L, cu sediul în Municipiul Câmpia Turzii, str. Teilor, nr. 39F, ap.2, CP 405100, jud. Cluj, codul fiscal 18884716, J12/2558/2006având calitatea de membru 1/Partener 1
- Asociacion Cívica de Comunicación y Educación „Sophi” (ACCESO), cu sediul în Madrid, str. Calle Pańascales, Esc INT, Planta 3, Puerta IZQ,
Spania, codul fiscal G86732294, având calitatea de membru membru 2/Partener 2
Obiectivul general al proiectului este cresterea ratei de participare a elevilor din invatamantul profesional si tehnic (ISCED2-3, nivel de calificare 3-4) la programele de formare la locul de munca, din sectoarele economice identificate conform SNC respectiv SNCDI, prin dezvoltarea aptitudinilor si cunostintelor dobandite in cadru stagiilor de practica a 184 elevi, respectiv de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului, in parteneriat national si (trans)national pe durata a 24 luni.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectiv Specific 1- Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala in scopul dobandirii de competente care raspund necesitatii pietei muncii si inclusiv cresterea procentajului de ocupare a unui numar de 184 elevi.
Obiectiv Specific 2- Dezvoltarea de parteneriate sustenabile, existente sau nou infiintate intre unitatea de invatamant si agentii economici/ structuri asociative/ actori din domeniul SOCIAL, cercetarii si inovarii, potentiali angajatori ai sectorului privat cu potential competitiv identificate SNC/SNCDI, in vederea organizarii de stagii de practica in scopul facilitarii tranzitiei de la scoala
la viata activa.
Obiectiv Specific 3- Dezvoltarea aptitudinilor de munca si promovarea insertiei pe piata muncii prin desfasurarea de stagii de practica nationala si transnationala pentru un numar de 184 elevi. Sustinerea si promovarea unui sistema de informare coordonata de la sectorul privat catre unitatea de invatamant privind nevoile lor de instruiré precum si feedback de la unitatea de
invatamant catre sectorul privat, catre parintii/tutorii elevilor, mediul academic, nu in ultimul rand elevii participanti; sistem care sa contribuie la cresterea calitatii si relevantei invatamantului la locul de munca si implicit la cresterea gradului de angajabilitate al elevilor.
Obiectiv Specific 4- Promovarea si desfasurarea unor activitati inovatoarea, de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca, atat pentru dezvoltarea competentelor cheie cerute pe piata muncii cat si pentru a le deschide noi orizonturi elevilor nostri.
PROGRESUL PROIECTULUI ÎN PERIOADA RAPORTATA, 01.09.2022- 30.11.2022
Activitatea |
Descriere |
A4.Campanie de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala aferenta activitatii relevante mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “2. Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala./ subactivitatea 4.1. Campanii de informare si constientizare grup tinta |
o S-a desfa?urat un atelier tematic cu privire la Dezvoltarea Durabila conform obiectivelor stabilite prin Strategia Europa 2020:”Locurile de munca verzi”,”O economie UE competitiva si cu emisii scazute de carbón- implica?ii din perspectiva formarii profesionale ini?iale a for?ei de munca.
o S-a consemnat activitatea în procesul verbal din data de 03.11.2022.
|
A4.Campanie de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala aferenta activitatii relevante mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “2. Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala/ subactivitatea 4.2. Sesiuni de consiliere si orientare profesionala pentru grupul tinta |
S-au desfa?urat activita?i de consiliere ?i orientare profesionala individuala care au constat in realizarea de evaluari voca?ionale pentru 15 elevi din grupul ?inta (GT), cu scopul de a le arata acestora domeniile de activitate pe care este bine sa se axeze în cariera, respectiv pe continuarea studiilor, angajarea într-o companie sau daca vor fi opta pentru a deveni antreprenori. În acest sens s-a utilizat platforma computerizata Cognitrom – Career Planer – CCPintranet, platforma ce are la baza cercetari ?tiin?ifice riguroase realizate de exper?ii Cognitrom în domeniul orientarii în cariera a genera?iei actuale de adolescen?i. Pâna în prezent, platforma CCP a fost utilizata de mai mult de 30.000 de elevi din toata ?ara. Prin intermediul acestei platforme elevii din GT au beneficiat de instrumente, mijloace ?i suportul de care are au nevoie pentru a lua cele mai bune decizii de cariera. Evaluarea voca?ionala a constat în completarea de catre cei 15 elevi din grupul ?inta a patru chestionare în format hârtie-creion, chestionare ce au fost preluate din manualul de utilizare a platformei CCPintranet. Aceste chestionare sunt: Chestionarul de autoevaluare a abilitatilor cognitive; Chestionarul de abilitati noncognitive; Chestionarul de autoevaluare a intereselor CEI24; Chestionar de evaluare a valorilor.
Dupa completarea chestionarelor pe platforma CCPintranet, au fost create profile proprii pentru fiecare elev din GT, cu user ?i parola proprie. Rezultatele chestionarelor au fost introduse de catre consilierul orientare privind cariera pe platforma CCPintranet individual pentru fiecare elev din GT, în userul individual. Platforma CCPintrant a prelucrat automat chestionarele ?i a creat un profil voca?ional pentru fiecare elev din GT. Ulterior prelucrarii, profilele voca?ionale generate de platforma au fost prezentate individual fiecarui elev de catre consilierul orientare. De asemenea, prin user/parola proprie elevii au acces gratuit la profilul propriu ori de cate ori doresc.
Serviciile de consiliere ?i orientare profesionala de grup s-au desfasurat sub forma unor ateliere de lucru si au avut ca scop instruirea unui numar de 15 de elevi din grupul tinta pentru alegerea celei mai bune op?iuni în vederea continuarii studiilor sau pentru cautarea unui loc de munca. În sesiunile de consiliere de grup s-a utilat TIC în activitatea de predare, inclusiv prezentarile în poser point realizate de catre consierul orientare privind cariera. S-au desfa?urat activita?i de consiliere ?i orientare profesionala individuala care au constat in realizarea de evaluari voca?ionale pentru 36 elevi din grupul ?inta (GT), cu scopul de a le arata acestora domeniile de activitate pe care este bine sa se axeze în cariera, respectiv pe continuarea studiilor, angajarea într-o companie sau daca vor fi opta pentru a deveni antreprenori. În acest sens s-a utilizat platforma computerizata Cognitrom – Career Planer – CCPintranet, platforma ce are la baza cercetari ?tiin?ifice riguroase realizate de exper?ii Cognitrom în domeniul orientarii în cariera a genera?iei actuale de adolescen?i. Pâna în prezent, platforma CCP a fost utilizata de mai mult de 30 000 de elevi din toata ?ara. Prin intermediul acestei platforme elevii din GT au beneficiat de instrumente, mijloace ?i suportul de care are au nevoie pentru a lua cele mai bune decizii de cariera.
Evaluarea voca?ionala a constat în completarea de catre cei 15 elevi din grupul ?inta a patru chestionare în format hârtie-creion, chestionare ce au fost preluate din manualul de utilizare a platformei CCPintranet. Aceste chestionare sunt: Chestionarul de autoevaluare a abilitatilor cognitive; Chestionarul de abilitati noncognitive; Chestionarul de autoevaluare a intereselor CEI24; Chestionar de evaluare a valorilor.
Dupa completarea chestionarelor pe platforma CCPintranet, au fost create profile proprii pentru fiecare elev din GT, cu user ?i parola proprie. Rezultatele chestionarelor au fost introduse de catre consilierul orientare privind cariera pe platforma CCPintranet individual pentru fiecare elev din GT, în userul individual. Platforma CCPintrant a prelucrat automat chestionarele ?i a creat un profil voca?ional pentru fiecare elev din GT. Ulterior prelucrarii, profilele voca?ionale generate de platforma au fost prezentate individual fiecarui elev de catre consilierul orientare. De asemenea, prin user/parola proprie elevii au acces gratuit la profilul propriu ori de cate ori doresc.
Serviciile de consiliere ?i orientare profesionala de grup s-au desfasurat sub forma unor ateliere de lucru si au avut ca scop instruirea unui numar de 15 de elevi din grupul tinta pentru alegerea celei mai bune op?iuni în vederea continuarii studiilor sau pentru cautarea unui loc de munca. În sesiunile de consiliere de grup s-a utilat TIC în activitatea de predare, inclusiv prezentarile în poser point realizate de catre consierul orientare privind cariera. |
A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.1 Selectie, recrutare si coordonare grup tinta |
- Ini?ierea ?i men?inerea de rela?ii cu elevii din grupul ?inta-a avut loc contactarea telefonica a elevilor din grupul ?inta care au ie?it din opera?iune, pentru colectarea ?i raportarea datelor în vederea completarii sec?iunii B ?i sec?iunii cu Indicatori Specifici, din cadrul Formularului de înregistrare individuala pentru fiecare participant. Discutarea detaliilor referitoare la tipurile de documente justificative necesare pentru justificarea includerii in calcularea indicatorilor din cadrul proiectului. (134 elevi contacta?i)
- Verificarea elevilor care nu au participat la activita?ile din proiect pâna la ultima sesiune planificata pentru ace?tia, care au abandonat pe parcurs activita?ile din cadrul proiectului ?i nu au participat la examenele de certificare a competen?elor profesionale. Colectarea ?i completarea datelor în vederea completarii sec?iunii B din cadrul Formularului de înregistrare individuala, motivul ie?irii din opera?iune fiind abandon.
- S-au ini?iat ?i men?inut rela?ii cu elevii din grupul ?inta, au avut loc evenimente ?i întâlniri - în cadrul carora a sus?inut prezentari ?i a diseminat rezultatele proiectului; s-a asigurat contactarea telefonica a elevilor care fac parte din grupul ?inta al proiectului cu privire la activita?ile organizate în cadrul proiectului, precum ?i cu privire la metodologia de acordare subven?ii; prezentarea ?i informare cu privire la întocmirea documentelor de acordare a subven?iilor; S-a discutat cu fiecare elev despre planuri de viitor sub aspect profesional, impactul proiectului asupra planurilor de viitor, activita?ile organizate în cadrul proiectului, con?tientizare cu privire la oportunita?ile oferite în cadrul proiectului .
- Primirea documentelor de acordare a subven?iilor, îndosarierea ?i înregistrarea acestora. S-a centralizat situatia participarii la activita?ile din proiect ?i s-au întocmit documentele suport (adeverin?e de participare la programul de informare, consiliere si orientare profesionala; adeverin?e de absolvire a programul de instruire practica na?ionala) pentru persoanele care solicita plata subventiei. Verificarea dosarelor de subven?ii a elevilor din grupul ?inta care au participat la activita?ile din proiect; verificarea daca dosarele de subven?ii corespund criteriilor prevazute în metodologia de acordare a subven?iilor. Verificarea eligibilita?ii cererilor de subven?ii întocmite. Scanarea ?i arhivarea electronica a dosarelor individuale de subven?ii ?i înaintarea acestora catre managerul de proiect (17 dosare de subventii admise, 16 dosare de subventii eligibile-partial). |
A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.2 Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici |
- S-a asigurat mentinerea unui sistem eficient, logic si sigur al îndosarierii tuturor documentelor gestionate în cadrul activita?ii A5.2, asigurându-se ca acestea sunt asezate în ordine cronologica; arhivarea tuturor documentelor în format electronic;
- S-a asigurat legatura permanenta cu reprezentantii comunitatii locale privind activitatea proiectului; s-a a sustinut constant prin toate mijloacele si actiunile activitatile proiectului si atingerea rezultatelor planificate în proiect. S-a asigurat promovarea activitatii unita?ii în domeniul proiectelor sustinute prin fonduri nerambursabile prin identificarea constanta a oportunitatilor; Men?inerea rela?iilor cu partenerii implica?i în derularea proiectului, atât telefonic cat si prin întâlniri directe. Men?inerea rela?iilor cu agen?ii economici în vederea încheierii acordurilor de colaborare/parteneriat pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de practica ale elevilor;
- Identificarea poten?ialilor actori relevan?i la nivel na?ional cu prioritate pe ONG din zona cu domenii de activitate relevante si interna?ionale, încheierea acordurilor de colaborare/parteneriat pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de practica ale elevilor.
o S-a reîncheiat un acord de colaborare cu Centrul de Învatamânt Fuenllana din Alcorcon Madrid, în vederea unei colaborari în interschimburi de practica si cunostinte în domeniul formarii, care impulseaza insertia laborala si antreprenoriatul elevilor absolventi; schimb de experienta si diseminare de bune practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor.
o S-a reîncheiat un acord de colaborare cu Asociación Instituto Europeo de Educación Superior, în vederea unei colaborari în interschimburi de practica si cunostinte în domeniul formarii, care impulseaza insertia laborala si antreprenoriatul elevilor absolventi; schimb de experienta si diseminare de bune practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor.
- Au avut loc evenimente ?i întâlniri - în cadrul carora au fost sus?inute prezentari ?i au fost diseminate rezultatele proiectului; s-a asigurat promovarea activitatii în domeniul proiectelor sustinute prin fonduri nerambursabile prin identificarea constanta a oportunitatilor. Au avut loc intalniri de lucru în cadrul carora s-a discutat cu fiecare elev despre planuri de viitor sub aspect profesional, impactul proiectului asupra planurilor de viitor, activita?ile organizate în cadrul proiectului, con?tientizare cu privire la oportunita?ile oferite în cadrul proiectului;
- organizarea activita?ii ”Parteneriate POCU 130960” care a avut ca scop derularea unor activita?i pentru promovarea de parteneriate - promovarea schimbului de experien?a si diseminare de bune practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor; Cu ocazia acestor activita?i elevii implica?i au fost stimula?i pentru - identificarea propriilor resurse (aptitudini, interese, motiva?ie), dezvoltarea abilita?ilor de promovare personala, comunicarii cu poten?ialii angajatori, dezvoltare a carierei; - în cadrul seminarului au avut loc discursuri pe diverse subiecte, a fost încurajata activitatea tinerilor si în repetate rânduri fiind mentionata importanta formarii profesionale a noii generatii, precum si rolul antreprenoriatului în viitoarea cariera a tinerilor (B_PV_04.11.2022_A5) |
A6. Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca- aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “1. Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”/ subactivitatea A6.1 Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca – stagii de practica la parteneri nationali |
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 16 elevi de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 19.09.2022- 23.09.2022, 26.09.2022-30.09.2022, 03.10.2022-07.10.2022 (3 saptamâni, 11D);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20 elevi de la domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 03.10.2022, 10.10.2022-11.10.2022; 17.10.2022-18.10.2022 (5 zile, 11C);
- S-au personalizat documentele de practica în conformitate cu domeniului studiat. S-au elaborat caietele de practica, si s-a respectat programul de practica pe durata stagiului de practica.
- S-a asigurat caracterul interactiv al derularii programului de instruire practica pentru a facilita munca in echipe / grupuri de diferite dimensiuni, pentru elevii din grupul ?inta; s-a asigurat evaluarea ini?iala a competentelor la începererea stagiului de practica/ modulului de practica a elevilor din grupul ?inta;
- S-au utilizat in activita?ile de practica doua materiale/ suporturi de curs, elaborate conform programei ?colare pentru alimenta?ie publica, calificarea bucata ?i ospatar.
- |
A8. Organizarea de competitii profesionale, a activitatii de tip firma de exercitiu, competitii si targuri, aferenta activitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “4. Activitati de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca”. / Subactivitatea 8.1.Organizarea de activitati de tip firma de exercitiu. |
- Au avut loc întâlniri de lucru în care s-au desfa?urat activita?i care sunt desfa?urate în cadrul firmei de exerci?iu dupa cum urmeaza:
o prezentare si întocmire scrisoare de inten?ie;
o exerci?ii de intercunoa?tere;
o asigurarile comerciale – importanta si rolul lor;
o negocierea comerciala: pregatirea negocierilor, derularea negocierilor, strategii, tehnici si tactici de negociere;
o managementul timpului;
o organizarea unui eveniment de genul “Bursa Locurilor de Munca” , in scopul informarii posturilor de munca vacante, precum si de informare privind plasare si angajarea unui numar important din grupul tinta la finalizarea studiilor.
- S-a derulat o vizita de studiu la agentul economic INTERNATIONAL 9 DDM SRL în cadrul careia au a avut loc familiarizarea elevilor cu posibilitatile de integrare pe piata muncii; prezentarea oportunitatilor de obtinere a unor fonduri nerambursabile pentru initierea unei proprii afaceri.
- A avut loc identificarea poten?ialilor parteneri pentru încheierea unui acord de colaborare/parteneriat pentru promovarea firmei de exerci?iu la nivel na?ional, organizarea unor activita?i de schimb de experien?a; stimularea tranzac?iilor cu firmele de exerci?iu din aceste ?coli;
|
Intocmit,
Catana Monica
Manager de proiect
GAVRILESCU TIMEA KAROLA
|