FONDUL SOCIAL EUROPEAN

Programul Operational Capital Uman 2014-2020

Axa prioritara 6-Educatie si competente

 

REZUMATUL PROIECTULUI la data de 11  Mai 2022

Paerioada: 01.02.2022- 30.04.2022

 

Obiectiv specific

Obiectivul specific 6.14 Cresterea participarii la programe de învatare la locul de munca a elevilor si ucenicilor din învatamântul secundar si tertiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI

 

PROIECTUL POCU intitulat " Dobandirea de competente necesare unui loc de munca prin practica nationala si transnationala ", un proiect cu finantare europeana, prin POCU .

Proiectul este implementat în parteneriat cu

  1. SC INFO MIAD S.R.L, cu sediul în Municipiul Câmpia Turzii, str. Teilor, nr. 39F, ap.2,  CP 405100, jud. Cluj, codul fiscal 18884716, J12/2558/2006având calitatea de membru 1/Partener 1

 

  1. Asociacion Cívica de Comunicación y Educación „Sophi” (ACCESO), cu sediul în Madrid, str. Calle Pańascales, Esc INT, Planta 3, Puerta IZQ, Spania, codul fiscal G86732294, având calitatea de membru membru 2/Partener 2

 

Obiectivul general al proiectului este cresterea ratei de participare a elevilor din invatamantul profesional si tehnic (ISCED2-3, nivel de calificare 3-4) la programele de formare la locul de munca, din sectoarele economice identificate conform SNC respectiv SNCDI, prin dezvoltarea aptitudinilor si cunostintelor dobandite in cadru stagiilor de practica a 184 elevi, respectiv de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului, in parteneriat national si (trans)national pe durata a 24 luni.

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

 

Obiectivele specifice ale proiectului sunt:

 

Obiectiv Specific 1- Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala in scopul dobandirii de competente care raspund necesitatii pietei muncii si inclusiv cresterea procentajului de ocupare a unui numar de 184 elevi.

 

Obiectiv Specific 2- Dezvoltarea de parteneriate sustenabile, existente sau nou infiintate intre unitatea de invatamant si agentii economici/ structuri asociative/ actori din domeniul SOCIAL, cercetarii si inovarii, potentiali angajatori ai sectorului privat cu potential competitiv identificate SNC/SNCDI, in vederea organizarii de stagii de practica in scopul facilitarii tranzitiei de la scoala

la viata activa.

 

Obiectiv Specific 3- Dezvoltarea aptitudinilor de munca si promovarea insertiei pe piata muncii prin desfasurarea de stagii de practica nationala si transnationala pentru un numar de 184 elevi. Sustinerea si promovarea unui sistema de informare coordonata de la sectorul privat catre unitatea de invatamant privind nevoile lor de instruiré precum si feedback de la unitatea de

invatamant catre sectorul privat, catre parintii/tutorii elevilor, mediul academic, nu in ultimul rand elevii participanti; sistem care sa contribuie la cresterea calitatii si relevantei invatamantului la locul de munca si implicit la cresterea gradului de angajabilitate al elevilor.

 

Obiectiv Specific 4- Promovarea si desfasurarea unor activitati inovatoarea, de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca, atat pentru dezvoltarea competentelor cheie cerute pe piata muncii cat si pentru a le deschide noi orizonturi elevilor nostri.

 

 PROGRESUL PROIECTULUI ÎN PERIOADA RAPORTATA, 01.02.2022- 30.04.2022

Activitatea

Descriere

Activitatea A2. Activitate transversala-Achizitii de bunuri si servicii / subactivitatea 2.1.Achiizitii de bunuri si servicii

o   S-au desfa?urat proceduri de achizitie conform planului de achizitii aprobat in cadrul proiectului pentru Lider parteneriat:

-      Hrana Participanti lot 3 din categoria celor cu cod CPV 15981000-8 - Apa minerala , 15540000-5 - Brânzeturi , 15860000-4 - Cafea, ceai si produse conexe, 15131000-5 - Conserve si produse din carne , 15332310-0 - Fructe cu coaja lignifiata prajite sau sarate, 15300000-1 - Fructe, legume si produse conexe , 15820000-2 - Piscoturi si biscuiti; produse de patiserie si de cofetarie conservate , 15100000-9 - Produse de origine animala, carne si produse din carne , 15321000-4 - Sucuri de fructe;

o   s-au întocmit toate documentele necesare pentru publicarea si planifcarea achizi?iei, in conformitate cu Sec?iunea a 12-a Dosarul achizi?iei a HG 395/2016, pentru dosarele  achizitiei publice  pentru  bunurile prezentate mai sus; produsele alimentare care vor fi achizi?ionate vor fi distribuite elevilor  din grupul ?inta;

o   S-a asigurat transparen?a, confiden?ialitea, impar?ialitatea în procedurile  de achizi?ie.

 

A4.Campanie de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala aferenta activitatii relevante mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “2. Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala./ subactivitatea 4.1. Campanii de informare si constientizare grup tinta

o   Au fost realizate 34 vizite de monitorizare a activita?ilor cu grupul ?inta a exper?ilor Partenerului na?ional 1;

o   Au fost organizate 17 întâlniri de lucru cu exper?ii coopta?i în implementarea Activita?ii A4. 1  în lunile februarie  2022- aprilie 2022;

o   Au fost organizate 6 întâlniri de lucru a expertului coordonator partener na?ional P1 cu managerul de proiect;

o   Organizarea  si coordoarea campaniei de informare ?i con?tientizare a elevilor din grupa 30-33 in vederea dobândirii de competente profesionale si transversale cerute pe pia?a muncii si cre?terea procentului de ocupare a elevilor din grupul ?inta; Pregatirea activita?ilor de informare ?i con?tientizare; A avut loc o întâlnire de lucru-fa?a în fa?a nr. 1- cu elevii din grupa 30-33,  pentru  informare ?i  con?tientizarea acestora,  in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii;   elaborarea planului individual de cariera; utilitatea exerci?iilor de explorare a oportunita?ilor ocupa?ionale; (24 elevi)

o   A avut loc o întâlnire  de lucru - nr. 2 fa?a în fa?a  cu elevii din grupa 29-33,   pentru  informare ?i  con?tientizarea acestora,  in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii; s-au desfa?urat activita?i pentru  dezvoltarea competentelor manageriale, asistenta si post-asistenta in sprijinul ini?ierii afacerii pe cont propriu a elevilor si cre?terii  procentului de ocupare a elevilor; Accesarea bibliotecii continând carti si publicatii relevante pentru activitatile în domeniul antreprenorial; au avut loc discu?ii individuale cu fiecare elev despre interesele si expectantele pe care le au în ceea ce priveste viitoarea profesie; (30 elevi)

o   A avut loc o întâlnire  de lucru nr. 3 fa?a în fa?a  cu elevii din grupa 28-33,  pentru  informare ?i  con?tientizarea acestora,  in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii;  in vederea dobândirii de competente profesionale si transversale cerute pe pia?a muncii si cre?terea procentului de ocupare a elevilor din grupul ?inta; A fost sprijinita  decizia elevilor privind continuarea studiilor; s-a discutat cu fiecare elev despre explorarea oportunita?ilor ocupa?ionale ?i beneficiile pregatirii dosarului de candidatura; despre interesele si expectantele pe care le au în ceea ce priveste viitoarea meserie; (37 elevi)

o   Au avut loc organizarea ?i  desfa?urarea a 2 workshop-uri  de constientizare a importantei unei orientari scolare si profesionale corespunzatoare, întitulat  “Practica – primii pa?i spre o cariera de succes sau Practica – primii pa?i spre jobul dorit”. S-au pregatit echipamentele tehnice ?i materiale necesare desfa?urarii evenimentului.  Obiectivele activita?ii au fost: identificarea propriilor resurse (aptitudini, interese, motiva?ie); dezvoltarea abilita?ilor de promovare personala (redactarea cv-ului ?i a scrisorii de inten?ie, gestionarea comunicarii cu poten?ialii angajatori) – dezbatere; modalita?i de identificare a jobului dorit; modalita?i de dezvoltare a carierei (traininguri, formare profesionala, avansarea în cariera).

Au avut loc organizeaza si  desfasurarea a 2 seminarii cu privire la Protectia Mediului. Scopul seminarelor a fost: consolidarea increderii si motivarii, precum si constientizarea asupra aspectelor referitoare la poluarea mediului inconjurator pentru elevii din grupul ?inta; promovarea si desfa?urarea unor activita?i inovatoarea care vizeaza comunicarea la locul de munca, lucrul în echipa si dezvoltarea competentelor antreprenoriale

A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.1 Selectie, recrutare si coordonare grup tinta

-         Stabilirea ordinii de derulare a activita?ilor / secven?elor de instruire / formare aferente lunilor februarie 2022-aprilie 2022 (3 agende activitate);

-         Tehnoredactarea  materialelor necesare pentru activitatile de informare, selec?ie organizate în cadrul proiectului pentru constientizarea elevilor cu privire la oportunitatile oferite în cadrul proiectului si pentru realizarea interviului de preselectie a grupului tinta a proiectului (declaratie de consimtamânt de informare, chestionar de preselectie a grupului tinta), pentru elevii din grupul ?inta;

-         Organizarea ?i participare la activita?ile de informare ?i promovare organizate în cadrul proiectului pentru con?tientizarea elevilor cu privire la oportunita?ile oferite în cadrul proiectului; interviu de grup aportarea documenta?iei pentru  preselec?ia elevilor din grupul ?inta, de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea bucatar - 26  elevi;

-         Proiectarea activitatilor pentru interviu individual. Organizarea ?i realizarea interviului individual al fiecarui elev, de preselec?ie a elevilor din grupul ?inta.  Realizarea activitatilor de interviu individual  cu durata de 40 min pentru fiecare elev. S-a discutat cu fiecare elev despre motiva?ia participarii la proiect, planuri de viitor sub aspect profesional, impactul proiectului asupra planurilor de viitor, activita?ile organizate în cadrul proiectului, con?tientizare cu privire la oportunita?ile oferite în cadrul proiectului (26 elevi de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea bucatar; ); Pregatirea ?i completarea fi?ei  de evaluare a interviului individual pentru fiecare candidat;

-         Pregatirea documentelor necesare pentru înscrierea grupului ?inta la activita?ile ce se vor desfa?ura în cadrul proiectului POCU 130960; acordare asisten?a ?i îndrumare elevilor din grupul ?inta; prelucrarea metodologiei de înscriere a grupului ?inta, înscrierea elevilor în grupul tinta (17  elevi  din 10 D, Nivel educa?ional ISCED 3/ Nivel de calificare 3, Domeniul TURISM ?I ALIMENTA?IE, Calificarea  BUCATAR).

Primirea documentelor de acordare a subven?iilor, îndosarierea ?i înregistrarea acestora. S-a centralizat  situatia participarii la activita?ile din proiect ?i s-au întocmit  documentele suport (adeverin?e de participare la programul de informare, consiliere si orientare profesionala; adeverin?e  de absolvire a  programul de instruire practica na?ionala)  pentru  persoanele care solicita  plata subventiei. Verificarea dosarelor de subven?ii a elevilor  din grupul ?inta care au participat la activita?ile din proiect; verificarea daca dosarele de subven?ii corespund criteriilor prevazute în metodologia de acordare a subven?iilor. Verificarea eligibilita?ii cererilor de subven?ii întocmite. Scanarea ?i arhivarea electronica a dosarelor individuale de subven?ii ?i înaintarea acestora catre managerul de proiect. Afi?area pe site-ul beneficiarului a rezultatelor evaluarii dosarelor de subven?ii, la adresa http://pocu130960.emilnegrutiu.ro/subventii--seria-2-elevi.htm . (46 dosare de subventii admise)

A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.2 Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici

-         S-a asigurat  mentinerea unui sistem eficient, logic si sigur al îndosarierii tuturor documentelor gestionate în cadrul activita?ii A5.2, asigurându-se ca acestea sunt asezate în ordine cronologica; arhivarea tuturor documentelor în format electronic;

-         S-a asigurat legatura permanenta  cu reprezentantii comunitatii locale privind activitatea proiectului; s-a a sustinut constant prin toate mijloacele si actiunile activitatile proiectului si atingerea rezultatelor planificate în proiect.  S-a asigurat promovarea activitatii unita?ii  în domeniul proiectelor sustinute prin fonduri nerambursabile prin identificarea constanta a oportunitatilor;  Men?inerea rela?iilor cu partenerii implica?i în derularea proiectului, atât telefonic cat si prin întâlniri directe.  Men?inerea rela?iilor cu agen?ii economici în vederea încheierii acordurilor de colaborare/parteneriat pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de practica ale elevilor;

-         Crearea  si dezvoltarea unui sistem de informare coordonata de la sectorul privat catre institu?ia de înva?amânt, privind nevoile de instruire la nivel local. Contactarea telefonica a parin?ilor/tutorilor si al elevilor practican?i in vederea informarii acestora cu privire la beneficiile participarii la programa stagiilor de practica; Au avut loc deplasari  la partenerii de practica, institu?ii relevante din domeniile de specializare ale elevilor, încheierea de conven?ii de colaborare/parteneriate na?ionale pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor;

-         Identificarea poten?ialilor actori relevan?i la nivel na?ional cu prioritate pe ONG din zona cu domenii de activitate relevante si interna?ionale, încheierea acordurilor de colaborare/parteneriat pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de practica ale elevilor:

o   s-a încheiat un acord de colaborare cu cu Fundación Ángel Martin Fuertes,  în vederea unei colaborari  în interschimburi de practica si cunostinte în domeniul formarii, care impulseaza insertia laborala si antreprenoriatul elevilor absolventi; schimb de experienta si diseminare de bune practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor;

-          

A6. Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca- aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “1. Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”/ subactivitatea A6.1 Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca – stagii de practica la parteneri nationali

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 22  elevi de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 07.03.2022 - 11.03.2022, 28.03.2022 - 01.04.2022    (2 saptamâni, 11D);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20  elevi de la domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 07.02.2022 - 11.02.2022, 14.02.2022 - 18.02.2022, 14.03.2022 - 18.03.2022 (3 saptamani 11C);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20  elevi de la domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica  21.02.2022 - 25.02.2022, 28.02.2022 - 04.03.2022,  28.03.2022 - 01.04.2022 (3 saptamani 10C);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 14  elevi de la domeniul servicii/ economic,  calificarea  tehnician în activita?i economice; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul servicii/ economic,  calificarea  tehnician în activita?i economice; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica  28.03.2022 - 01.04.2022  (1 saptamana 13 S);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 24  elevi de la profilul servicii/ domeniul economic, specializarea tehnician în turism (intensiv engleza); S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la profilul servicii/ domeniul economic, specializarea tehnician în turism (intensiv engleza); S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica  21.02.2022 - 25.02.2022,  14.03.2022 - 18.03.2022, 04.04.2022-08.04.2022 (3 saptamani 12 B);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 24  elevi de la profilul servicii/ domeniul economic, specializarea tehnician în turism (intensiv engleza); S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la             profilul Resurse naturale si protectia mediului, domeniul  agricultura, calificarea  Tehnician veterinar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica  14.02.2022-18.02.2022, 21.02.2022 - 25.02.2022, 04.04.2022-08.04.2022 (3 saptamani 12 A);

-         S-a asigurat  realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 17  elevi de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 04.04.2022-08.04.2022  (1 saptamana, 10D);

-         S-au personalizat documentele de practica în conformitate cu domeniului studiat. S-au elaborat  caietele de practica,  si s-a respectat programul de practica pe durata stagiului de practica.

S-a asigurat  caracterul interactiv al derularii programului de instruire practica  pentru a facilita munca in echipe / grupuri de diferite dimensiuni, pentru elevii din grupul ?inta; s-a asigurat evaluarea ini?iala a  competentelor la începererea  stagiului de practica/ modulului de practica a elevilor din grupul ?inta;

Intocmit,

Catana Monica

 

 

Anunt_stadiu implementare proiect _11.05.2022.pdf  

 

Manager de proiect

GAVRILESCU TIMEA KAROLA

 

Colegiul ”Emil Negrutiu”, Turda

Strada Agriculturii, nr. 27

telefon: 0264/312637

fax:0264/317051

e-mail: emilnegrutiu@yahoo.com