|
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Axa prioritara 6-Educatie si competente
REZUMATUL PROIECTULUI: 28 Septembrie 2020-31 Ianuarie 2021
Obiectiv specific
Obiectivul specific 6.14 Cresterea participarii la programe de învatare la locul de munca a elevilor si ucenicilor din învatamântul secundar si tertiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI
PROIECTUL POCU intitulat "
Dobandirea de competente necesare unui loc de munca prin practica nationala si transnationala ", un proiect cu finantare europeana, prin POCU .
Proiectul este implementat în parteneriat cu
- SC INFO MIAD S.R.L, cu sediul în Municipiul Câmpia Turzii, str. Teilor, nr. 39F, ap.2, CP 405100, jud. Cluj, codul fiscal 18884716, J12/2558/2006având calitatea de membru 1/Partener 1
- Asociacion Cívica de Comunicación y Educación „Sophi” (ACCESO), cu sediul în Madrid, str. Calle Pańascales, Esc INT, Planta 3, Puerta IZQ,
Spania, codul fiscal G86732294, având calitatea de membru membru 2/Partener 2
Obiectivul general al proiectului este cresterea ratei de participare a elevilor din invatamantul profesional si tehnic (ISCED2-3, nivel de calificare 3-4) la programele de formare la locul de munca, din sectoarele economice identificate conform SNC respectiv SNCDI, prin dezvoltarea aptitudinilor si cunostintelor dobandite in cadru stagiilor de practica a 184 elevi, respectiv de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului, in parteneriat national si (trans)national pe durata a 24 luni.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectiv Specific 1- Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala in scopul dobandirii de competente care raspund necesitatii pietei muncii si inclusiv cresterea procentajului de ocupare a unui numar de 184 elevi.
Obiectiv Specific 2- Dezvoltarea de parteneriate sustenabile, existente sau nou infiintate intre unitatea de invatamant si agentii economici/ structuri asociative/ actori din domeniul SOCIAL, cercetarii si inovarii, potentiali angajatori ai sectorului privat cu potential competitiv identificate SNC/SNCDI, in vederea organizarii de stagii de practica in scopul facilitarii tranzitiei de la scoala
la viata activa.
Obiectiv Specific 3- Dezvoltarea aptitudinilor de munca si promovarea insertiei pe piata muncii prin desfasurarea de stagii de practica nationala si transnationala pentru un numar de 184 elevi. Sustinerea si promovarea unui sistema de informare coordonata de la sectorul privat catre unitatea de invatamant privind nevoile lor de instruiré precum si feedback de la unitatea de
invatamant catre sectorul privat, catre parintii/tutorii elevilor, mediul academic, nu in ultimul rand elevii participanti; sistem care sa contribuie la cresterea calitatii si relevantei invatamantului la locul de munca si implicit la cresterea gradului de angajabilitate al elevilor.
Obiectiv Specific 4- Promovarea si desfasurarea unor activitati inovatoarea, de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca, atat pentru dezvoltarea competentelor cheie cerute pe piata muncii cat si pentru a le deschide noi orizonturi elevilor nostri.
PROGRESUL PROIECTULUI ÎN PERIOADA RAPORTATA, 28 Septembrie 2020-31 Ianuarie 2021
Activitatea |
Descriere |
Activitatea A2. Activitate transversala-Achizitii de bunuri si servicii / subactivitatea 2.1.Achiizitii de bunuri si servicii |
o S-au desfasurat proceduri de achizitie conform planului de achizitii aprobat in cadrul proiectului pentru Lider parteneriat:
o servicii de organizare evenimente-lot 1 cu codul CPV: 55520000-1 - Servicii de catering;
o echipamente informatice: Computere portabile/ laptopuri, multifunctionala laser A3 color, videoproiectoare, ecrane de proiectie, licente software office, din categoria celor cu coduri CPV :30213100-6 - Computere portabile, 30232110-8 - Imprimante laser, 38652120-7 – Videoproiectoare, 38653400-1 - Ecrane pentru proiectii, 48311000-1 - Pachete software pentru gestionarea documentelor;
o papetarie din categoria celor cu coduri CPV 30192000-1 - Accesorii de birou, 30197210-1 – Bibliorafturi, 22852000-7 – Dosare, 30197620-8 -Hârtie pentru scris, 30199230-1 – Plicuri, 30199600-6 - Separatoare pentru papetarie;
o cartuse toner multifunctional - negru/color, din categoria celor cu cod CPV 30125100-2 - Cartuse de toner;
|
A4.Campanie de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala aferenta activitatii relevante mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “2. Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala./ subactivitatea 4.1. Campanii de informare si constientizare grup tinta |
o S-a desfasurat un atelier tematic cu privire la Dezvoltarea Durabila conform obiectivelor stabilite prin Strategia Europa 2020: ”Locurile de munca verzi”,”O economie UE competitiva si cu emisii scazute de carbón- implicatii din perspectiva formarii profesionale initiale a fortei de munca”:
o a avut loc prezentarea si diseminarea a conceptului de dezvoltare durabila; protectia mediului, poluarea mediului, în vederea constientizarii grupului tinta, pe parcursul derularii programului de formare, cu privire la protejarea mediului si utilizarea resurselor în mod rational si eficient;
o au avut loc activitati/ dezbateri în domeniul Dezvoltarii Durabile si Protectia Mediului pentru consolidarea increderii si motivarii elevilor in scopul insertarii acestora pe piata muncii;
o au fost oferite informatii despre Dezvoltarea Durabila conform obiectivelor stabilite prin Strategia Europa 2020:”Locurile de munca verzi”,”O economie UE competitiva si cu emisii scazute de carbón- implicatii din perspectiva formarii profesionale initiale a fortei de munca”;
o s-au oferit informatii despre Protectia mediului, poluarea mediului si Dezvoltarea durabila;
o s-au oferit informatii cu privire la efectele stresului asupra sanatatii fizice si mintale;
o au fost facute cunoscute posibilitatile de miscare necostisitoare si usor accesibile din orasul Turda;
o s-au oferit informatii cu privire la un stil de viata sanatos si a celor mai importanti factori pentru sanatate, protejarea mediului inconjurator;
o s-au oferit informatii cu privire la riscurile privind sanatatea si securitatea la locul de munca;
o în cadrul evenimentului au avut loc discursuri pe diverse subiecte, a fost încurajata activitatea tinerilor si în repetate rânduri va fi mentionata importanta formarii profesionale a noii generatii;
o au avut loc întrebari si dezbateri pe aspecte specifice ale Dezvoltarii Durabile- perspective. Oferirea de solutii practice pe aspecte specifice ale turismului in Romania;
o a avut loc crearea unui suport online pentru derularea activitatilor de constientizare- informare în sprijinul acelor elevi din grupul tinta care doresc sa-si initieze propria afacere, in vederea tranzitiei de la scoala la viata activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii. Au fost postate materialele pe site-ul scolii, sectiunea dedicata proiectului POCU 130960;
o Realizarea unei cercetari, prospectii, cautare de materiale necesare in elaborarea documentelor campaniei de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala;
|
A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.2 Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici |
- Stabilirea ordinii de derulare a activitatilor / secventelor de instruire / formare aferente lunilor octombrie-noiembrie 2020 (2 agende activitate);
- Tehnoredactarea materialelor necesare pentru activitatile de informare, selectie organizate în cadrul proiectului pentru constientizarea elevilor cu privire la oportunitatile oferite în cadrul proiectului si pentru realizarea interviului de preselectie a grupului tinta a proiectului (declaratie de consimtamânt de informare, chestionar de preselectie a grupului tinta, pentru 60 de elevi de la domeniul industrie alimentara/ turism si alimentatie, calificarea Brutar-patiser-preparator produse fainoase/ ospatar (chelner)/ bucatar;
- Organizarea activitatilor de informare si promovare organizate în cadrul proiectului pentru constientizarea elevilor cu privire la oportunitatile oferite în cadrul proiectului: interviu de grup, aportarea documentatiei pentru de preselectie a elevilor din grupul tinta, de la domeniul industrie alimentara/ turism si alimentatie, calificarea Brutar-patiser-preparator produse fainoase/ ospatar (chelner)/ bucatar (60 elevi);
- Proiectarea activitatilor pentru interviu individual. Organizarea si realizarea interviului individual al fiecarui elev, de preselectie a elevilor din grupul tinta. Realizarea activitatilor de interviu individual cu durata de 40 min pentru fiecare elev. S-a discutat cu fiecare elev despre motivatia participarii la proiect, planuri de viitor sub aspect profesional, impactul proiectului asupra planurilor de viitor, activitatile organizate în cadrul proiectului, constientizare cu privire la oportunitatile oferite în cadrul proiectului (60 elevi de la domeniul industrie alimentara/ turism si alimentatie, calificarea Brutar-patiser-preparator produse fainoase/ ospatar (chelner)/ bucatar); Pregatirea si completarea fisei de evaluare a interviului individual pentru fiecare candidat;
Pregatirea documentelor necesare pentru înscrierea grupului tinta la activitatile ce se vor desfasura în cadrul proiectului POCU 130960; acordare asistenta si îndrumare elevilor din grupul tinta; prelucrarea metodologiei de înscriere a grupului tinta, înscrierea elevilor în grupul tinta (31 elevi de la domeniul industrie alimentara/ turism si alimentatie, calificarea Brutar-patiser-preparator produse fainoase/ ospatar (chelner)); |
A6. Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca- aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “1. Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”/ subactivitatea A6.1 Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca – stagii de practica la parteneri nationali |
- S-a asigurat pregatirea si stabilirea programului de practica pentru domeniul industrie alimentara, calificarea profesionala brutar-patiser-preparator produse fainoase; S-a stabilit tematica si competentele profesionale care fac obiectul stagiului de practica, Calendarul de desfasurare al activitatilor este corelat cu calendarul anului scolar la nivel national;
- S-a organizat si coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 16.11.2020-20.11.2020, 23.11.2020-27.11.2020 (2 saptamani)
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spatiile amenajate ale partenerilor - agenti economici ai Colegiului ”Emil Negrutiu” pentru un numar de 20 elevi de la domeniul industrie alimentara, calificarea profesionala brutar-patiser-preparator produse fainoase; S-a adaptat programul oferit la abilitatile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul industrie alimentara, calificarea profesionala brutar-patiser-preparator produse fainoase;
- S-au personalizat documentele de practica în conformitate cu domeniului studiat. S-au elaborat caietele de practica, si s-a respectat programul de practica pe durata stagiului de practica.
S-a asigurat caracterul interactiv al derularii programului de instruire practica pentru a facilita munca in echipe / grupuri de diferite dimensiuni, pentru elevii de la domeniul industrie alimentara, calificarea profesionala brutar-patiser-preparator produse fainoase; |
Publicat, Catana Monica- 02.feb 2021
Manager de proiect
GAVRILESCU TIMEA KAROLA
| |