FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Capital Uman 2014-2020
Axa prioritara 6-Educatie si competente
REZUMATUL PROIECTULUI la data de 09 Septembrie 2022
Perioada: 01.05.2022- 30.06.2022
Obiectiv specific
Obiectivul specific 6.14 Cresterea participarii la programe de învatare la locul de munca a elevilor si ucenicilor din învatamântul secundar si tertiar non-universitar, cu accent pe sectoarele economice cu potential competitiv identificate conform SNC si din domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI
PROIECTUL POCU intitulat "
Dobandirea de competente necesare unui loc de munca prin practica nationala si transnationala ", un proiect cu finantare europeana, prin POCU .
Proiectul este implementat în parteneriat cu
- SC INFO MIAD S.R.L, cu sediul în Municipiul Câmpia Turzii, str. Teilor, nr. 39F, ap.2, CP 405100, jud. Cluj, codul fiscal 18884716, J12/2558/2006având calitatea de membru 1/Partener 1
- Asociacion Cívica de Comunicación y Educación „Sophi” (ACCESO), cu sediul în Madrid, str. Calle Pańascales, Esc INT, Planta 3, Puerta IZQ,
Spania, codul fiscal G86732294, având calitatea de membru membru 2/Partener 2
Obiectivul general al proiectului este cresterea ratei de participare a elevilor din invatamantul profesional si tehnic (ISCED2-3, nivel de calificare 3-4) la programele de formare la locul de munca, din sectoarele economice identificate conform SNC respectiv SNCDI, prin dezvoltarea aptitudinilor si cunostintelor dobandite in cadru stagiilor de practica a 184 elevi, respectiv de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului, in parteneriat national si (trans)national pe durata a 24 luni.
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectivele specifice ale proiectului sunt:
Obiectiv Specific 1- Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala in scopul dobandirii de competente care raspund necesitatii pietei muncii si inclusiv cresterea procentajului de ocupare a unui numar de 184 elevi.
Obiectiv Specific 2- Dezvoltarea de parteneriate sustenabile, existente sau nou infiintate intre unitatea de invatamant si agentii economici/ structuri asociative/ actori din domeniul SOCIAL, cercetarii si inovarii, potentiali angajatori ai sectorului privat cu potential competitiv identificate SNC/SNCDI, in vederea organizarii de stagii de practica in scopul facilitarii tranzitiei de la scoala
la viata activa.
Obiectiv Specific 3- Dezvoltarea aptitudinilor de munca si promovarea insertiei pe piata muncii prin desfasurarea de stagii de practica nationala si transnationala pentru un numar de 184 elevi. Sustinerea si promovarea unui sistema de informare coordonata de la sectorul privat catre unitatea de invatamant privind nevoile lor de instruiré precum si feedback de la unitatea de
invatamant catre sectorul privat, catre parintii/tutorii elevilor, mediul academic, nu in ultimul rand elevii participanti; sistem care sa contribuie la cresterea calitatii si relevantei invatamantului la locul de munca si implicit la cresterea gradului de angajabilitate al elevilor.
Obiectiv Specific 4- Promovarea si desfasurarea unor activitati inovatoarea, de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca, atat pentru dezvoltarea competentelor cheie cerute pe piata muncii cat si pentru a le deschide noi orizonturi elevilor nostri.
PROGRESUL PROIECTULUI ÎN PERIOADA RAPORTATA, 01.05.2022- 30.06.2022
Activitatea |
Descriere |
Activitatea A2. Activitate transversala-Achizitii de bunuri si servicii / subactivitatea 2.1.Achiizitii de bunuri si servicii |
o S-au desfa?urat proceduri de achizitie conform planului de achizitii aprobat in cadrul proiectului pentru Liderul de parteneriat:
- HRANA PARTICIPANTI LOT 3 din categoria celor cu cod CPV 15981000-8 - Apa minerala , 15540000-5 - Brânzeturi , 15860000-4 - Cafea, ceai si produse conexe, 15131000-5 - Conserve si produse din carne , 15332310-0 - Fructe cu coaja lignifiata prajite sau sarate, 15300000-1 - Fructe, legume si produse conexe , 15820000-2 - Piscoturi si biscuiti; produse de patiserie si de cofetarie conservate , 15100000-9 - Produse de origine animala, carne si produse din carne , 15321000-4 - Sucuri de fructe;
- ECHIPAMENTE INFORMATICE LOT 2: COMPUTERE TIP DESKTOP, MULTIFUNCTIONALA PERFORMANTA COLOR, din categoria celor cu coduri CPV : 30213300-8 - Computer de birou, 30232110-8 - Imprimante laser
- SCAUNE FIXE DE BIROU destinate activita?ilor din cadrul proiectului, din categoria celor cu codurile CPV: CPV: 39110000-6 - Scaune, produse conexe si piese ale acestora
- MESE DE BIROU FIXE DUBLE destinate activita?ilor din cadrul proiectului, din categoria celor cu codurile CPV: 39134100-1 - Mese pentru computer
- LUCRARE DE CABLARE SI RETELISTICA destinate activita?ilor din cadrul proiectului, din categoria celor cu codurile CPV: CPV : 45314320-0 - Instalare de cabluri de reTele informatice
o s-au întocmit toate documentele necesare, in conformitate cu Sec?iunea a 12-a Dosarul achizi?iei a HG 395/2016, pentru dosarele achizitiei publice pentru bunurile prezentate mai sus; s-au incarcat toate documentele in aplicatia informatica MySMIS2014 – Modulul Achizi?ii si s-au transmis la departamentul de achizitii pentru verificare;
o S-a asigurat organizarea, desfasurarea achizitiilor conform listei de achizitii din cadrul cererii de finan?are aprobate;
o S-a asigurat transparen?a, confiden?ialitea, impar?ialitatea în procedurile de achizi?ie derulate.
|
A4.Campanie de informare, consiliere si orientare scolara si profesionala aferenta activitatii relevante mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “2. Furnizarea de servicii de consiliere si orientare profesionala./ subactivitatea 4.1. Campanii de informare si constientizare grup tinta |
o A fost asigurata monitorizarea activita?ilor cu grupul ?inta pentru Expert consiliere ?i dezvoltare personala;
o Au fost elaborate agendele de lucru pentru lunile pentru lunile mai 2022 ?i iunie 2022, pentru Expertul coordonator P1, pe zile ?i interval orar, fiind specificata activitatea desfa?urata în ziua ?i intervalul orar stabilit.
o Au fost verificate ?i aprobate agendele de lucru pentru lunile mai 2022 ?i iunie 2022, pentru Expert campanii de informare ?i con?tientizare;
o Au fost verificate ?i aprobate agendele de lucru pentru lunile mai 2022 ?i iunie 2022, pentru Expert campanii de informare ?i con?tientizare;
o Au fost realizate 8 vizite de monitorizare a activita?ilor cu grupul pentru Expert campanii de informare ?i con?tientizare, în lunile mai 2022 ?i iunie 2022;
o Au fost organizate 6 întâlniri de lucru cu exper?ii coopta?i în implementarea Activita?ii A4 în lunile mai 2022 ?i iunie 2022;
o Au fost organizate 2 întâlniri de lucru a expertului coordonator partener na?ional P1 cu managerul de proiect în lunile mai 2022 ?i iunie 2022;
o S-au verificat rapoartele de activitate, fi?ele de pontaj ?i livrabilele pentru pentru Expert campanii de informare ?i con?tientizare aferent lunilor mai 2022 ?i iunie 2022;
o Organizarea si coordoarea campaniei de informare ?i con?tientizare a elevilor din grupa 34-39 in vederea dobândirii de competente profesionale si transversale cerute pe pia?a muncii si cre?terea procentului de ocupare a elevilor din grupul ?inta; Pregatirea activita?ilor de informare ?i con?tientizare; A avut loc o întâlnire de lucru-fa?a în fa?a nr. 1- cu elevii din grupa 34-39, pentru informare ?i con?tientizarea acestora, in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii; elaborarea planului individual de cariera; utilitatea exerci?iilor de explorare a oportunita?ilor ocupa?ionale; (40 elevi)
o A avut loc o întâlnire de lucru - nr. 2 fa?a în fa?a cu elevii din grupa 34-39, pentru informare ?i con?tientizarea acestora, in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii; s-au desfa?urat activita?i pentru dezvoltarea competentelor manageriale, asistenta si post-asistenta in sprijinul ini?ierii afacerii pe cont propriu a elevilor si cre?terii procentului de ocupare a elevilor; Accesarea bibliotecii continând carti si publicatii relevante pentru activitatile în domeniul antreprenorial; au avut loc discu?ii individuale cu fiecare elev despre interesele si expectantele pe care le au în ceea ce priveste viitoarea profesie; (40 elevi)
o A avut loc o întâlnire de lucru nr. 3 fa?a în fa?a cu elevii din grupa 34-39, pentru informare ?i con?tientizarea acestora, in vederea tranzi?iei de la ?coala la via?a activa, inclusiv deschiderii unei afaceri proprii; in vederea dobândirii de competente profesionale si transversale cerute pe pia?a muncii si cre?terea procentului de ocupare a elevilor din grupul ?inta; A fost sprijinita decizia elevilor privind continuarea studiilor; s-a discutat cu fiecare elev despre explorarea oportunita?ilor ocupa?ionale ?i beneficiile pregatirii dosarului de candidatura; despre interesele si expectantele pe care le au în ceea ce priveste viitoarea meserie; (40 elevi)
|
A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.1 Selectie, recrutare si coordonare grup tinta |
- Stabilirea ordinii de derulare a activita?ilor / secven?elor de instruire / formare aferente lunilor mai 2022-iunie 2022 (2 agende activitate);
- Tehnoredactarea materialelor necesare pentru activitatile de informare, selec?ie organizate în cadrul proiectului pentru constientizarea elevilor cu privire la oportunitatile oferite în cadrul proiectului si pentru realizarea interviului de preselectie a grupului tinta a proiectului (declaratie de consimtamânt de informare, chestionar de preselectie a grupului tinta), pentru elevii din grupul ?inta;
- Organizarea ?i participare la activita?ile de informare ?i promovare organizate în cadrul proiectului pentru con?tientizarea elevilor cu privire la oportunita?ile oferite în cadrul proiectului; interviu de grup aportarea documenta?iei pentru preselec?ia elevilor din grupul ?inta, de la domeniul agricultura, calificarea tehnician veterinar - 24 elevi;
- Pregatirea documentelor necesare pentru înscrierea grupului ?inta la activita?ile ce se vor desfa?ura în cadrul proiectului POCU 130960; acordare asisten?a ?i îndrumare elevilor din grupul ?inta; prelucrarea metodologiei de înscriere a grupului ?inta, înscrierea elevilor în grupul tinta (17 elevi din 11A, Nivel educa?ional ISCED 3/ Nivel de calificare 4, Domeniul AGRICULTURA, Calificarea TEHNICIAN VETERINAR ?i 12 elevi din 11B, Nivel educa?ional ISCED 3/ Nivel de calificare 4, PROFILUL SERVICII, Calificarea TEHNICIAN ÎN TURISM).
Primirea documentelor de acordare a subven?iilor, îndosarierea ?i înregistrarea acestora. S-a centralizat situatia participarii la activita?ile din proiect ?i s-au întocmit documentele suport (adeverin?e de participare la programul de informare, consiliere si orientare profesionala; adeverin?e de absolvire a programul de instruire practica na?ionala) pentru persoanele care solicita plata subventiei. Verificarea dosarelor de subven?ii a elevilor din grupul ?inta care au participat la activita?ile din proiect; verificarea daca dosarele de subven?ii corespund criteriilor prevazute în metodologia de acordare a subven?iilor. Verificarea eligibilita?ii cererilor de subven?ii întocmite. Scanarea ?i arhivarea electronica a dosarelor individuale de subven?ii ?i înaintarea acestora catre managerul de proiect. Afi?area pe site-ul beneficiarului a rezultatelor evaluarii dosarelor de subven?ii, la adresa http://pocu130960.emilnegrutiu.ro/subventii--seria-3-elevi.htm . (66 dosare de subventii admise) |
A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”/ subactivitatea 5.2 Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici |
- S-a asigurat mentinerea unui sistem eficient, logic si sigur al îndosarierii tuturor documentelor gestionate în cadrul activita?ii A5.2, asigurându-se ca acestea sunt asezate în ordine cronologica; arhivarea tuturor documentelor în format electronic;
- S-a asigurat legatura permanenta cu reprezentantii comunitatii locale privind activitatea proiectului; s-a a sustinut constant prin toate mijloacele si actiunile activitatile proiectului si atingerea rezultatelor planificate în proiect. S-a asigurat promovarea activitatii unita?ii în domeniul proiectelor sustinute prin fonduri nerambursabile prin identificarea constanta a oportunitatilor; Men?inerea rela?iilor cu partenerii implica?i în derularea proiectului, atât telefonic cat si prin întâlniri directe. Men?inerea rela?iilor cu agen?ii economici în vederea încheierii acordurilor de colaborare/parteneriat pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de practica ale elevilor;
- Crearea si dezvoltarea unui sistem de informare coordonata de la sectorul privat catre institu?ia de înva?amânt, privind nevoile de instruire la nivel local. Contactarea telefonica a parin?ilor/tutorilor si al elevilor practican?i in vederea informarii acestora cu privire la beneficiile participarii la programa stagiilor de practica; Au avut loc deplasari la partenerii de practica, institu?ii relevante din domeniile de specializare ale elevilor, încheierea de conven?ii de colaborare/parteneriate na?ionale pentru facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor; |
A6. Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca- aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “1. Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”/ subactivitatea A6.1 Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca – stagii de practica la parteneri nationali |
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20 elevi de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul turism ?i alimenta?ie, calificarea profesionala bucatar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 02.05.2022 - 06.05.2022 (1 saptamâna, 11D);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20 elevi de la domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 09.05.2022- 13.05.2022 (1 saptamana 11C);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 20 elevi de la domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul turism si alimenta?ie, calificarea profesionala ospatar (chelner) vânzator în unita?i de alimenta?ie; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 13.06.2022-17.06.2022, 20.06.2022-24.06.2022 (2 saptamani 10C);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 14 elevi de la domeniul servicii/ economic, calificarea tehnician în activita?i economice; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul domeniul servicii/ economic, calificarea tehnician în activita?i economice; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 02.05.2022 - 06.05.2022 (1 saptamana 13 S);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 12 elevi de la profilul servicii/ domeniul economic, specializarea tehnician în turism; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la profilul servicii/ domeniul economic, specializarea tehnician în turism; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 06.06.2022-10.06.2022, 13.06.2022-17.06.2022, 20.06.2022-24.06.2022, 27.06.2022-30.06.2022 (4 saptamani 11 B);
- S-a asigurat realizarea stagiului de practica în spa?iile amenajate ale partenerilor - agen?i economici ai Colegiului ”Emil Negru?iu” pentru un numar de 17 elevi de la domeniul agricultura, specializarea tehnician veterinar; S-a adaptat programul oferit la abilita?ile de comunicare ale elevilor din grupul tinta de la domeniul agricultura, specializarea tehnician veterinar; S-a organizat ?i coordonat stagiul de practica a elevilor, 4 ore pe zi, în perioada de practica 06.06.2022-10.06.2022, 13.06.2022-17.06.2022, 20.06.2022-24.06.2022, 27.06.2022-30.06.2022 (4 saptamani 11 A);
- S-au personalizat documentele de practica în conformitate cu domeniului studiat. S-au elaborat caietele de practica, si s-a respectat programul de practica pe durata stagiului de practica.
- S-a asigurat caracterul interactiv al derularii programului de instruire practica pentru a facilita munca in echipe / grupuri de diferite dimensiuni, pentru elevii din grupul ?inta; s-a asigurat evaluarea ini?iala a competentelor la începererea stagiului de practica/ modulului de practica a elevilor din grupul ?inta; |
A8. Organizarea de competitii profesionale, a activitatii de tip firma de exercitiu, competitii si targuri, aferenta activitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “4. Activitati de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca”. / Subactivitatea 8.1.Organizarea de activitati de tip firma de exercitiu. |
- S-a stabilit ordinea de derulare a activita?ilor / secven?elor de instruire / formare corespunzator programului convenit
- Au avut loc întâlniri de lucru în care s-au desfa?urat activita?i care sunt desfa?urate în cadrul firmei de exerci?iu dupa cum urmeaza:
o tehnici de promovare – publicitatea.
o tehnici de promovare – rela?iile publice
o Utilizarea internetului în promovarea produselor, strategii de promo?ionale în cadrul firmei.
o calcularea salariilor cu ajutorul SAGA pentru luna mai si întocmirea flutura?ilor
o Prezentarea competiei competi?iei TINERII ANTREPRENORI. Elaborarea regulamentului concursului: conditii de înscriere, calendarul competitiei, criterii de evaluare. Prezentarea regulamentului competi?iei.
o realizarea prezentarii planului de afaceri pentru competi?ia „Tinerii antreprenori”
o Organizarea unui eveniment de genul “Bursa Locurilor de Munca” , in scopul informarii posturilor de munca vacante, precum si de informare privind plasare si angajarea unui numar important din grupul tinta la finalizarea studiilor.
o Analiza ofertelor de joburi din jude?ul Cluj pentru absolven?ii de liceu, care fac parte din grupul tinta al proiectului.
o S-au furnizat informatii continue catre grupul tinta cu privire la analiza pietei muncii locale si regionale actualizate, oferta locuri munca, etc.
o S-a luat legatura online sau telefonic cu agentii economici care oferteaza locuri de munca pentru locurile de munca vacante
- In luna iunie 2022 s-a asigurat organizarea unei competi?ii cu diplome, concurs pe teme de antreprenoriat (idei de afaceri). S-au elaborat materialele suport si tematica concursului.
- S-a desfa?urat concursului conform calendarului. Elevii din grupul ?inta participan?i la competi?ie au prezentat planurile de afaceri pentru competi?ia „Tinerii antreprenori”. Au fost pregatite 12 materiale pentru concurs:
· Poveste de succes
· Spalatorie auto
· Biogazul
· Fabrica de Panificatie
· SC Traditional SRL
· Casa Ecologica
· Pompe de caldura
· Complex_turistic_Perla_Salinei
· Cafenea&Club Mistic
· Centru_agrement_Micul-_Paradis
· Firma_HOT PANEL SRL
· Pensiunea ,,Floarea Cheilor’’
S-au evaluat lucrarile participante ?i s-au acordat diplome de participare (B_A8_Tabel punctaje participanti, B_A8_Lucrari _elevi_participanti)
- S-a achizitionat 1 Laborator de informatica (pentru firma de exercitiu), pentru a facilita desfasurarea cu succes a activitatii A8, laboratorul constand din 26 calculatoare tip desktop, 13 bucati mese de birou fixe duble, 26 de bucati scaune de birou fixe, 1 Multifunctionala performanta color, 1 Lucrare de cablare si retelistica.
Mentionam ca toate activitatile didactice în care grupul tinta este implicat în activitatea A8 a necesitat suportul echipamentelor IT (computer, imprimanta, achipamente retea internet).
Firma de exercitiu functioneaza intr-un laborator informatic pentru pregatirea teoretica si practica economica; îsi desfasoara activitatea ca o firma reala, dar cu bani si marfuri virtuale, în conformitate cu practica si legile specifice economiei nationale. Firma de exercitiu care s-a constituit in cadrul proiectului, este structurata, ca si în activitatea practica, pe departamente: departamentul resurse umane, secretariat, marketing, vânzari, contabilitate, productie, aprovizionare/desfacere si alte departamente. Elevii din grupul tinta, au lucrat in perrioada de raportare, în cadrul departamentelor, desfasurând activitatile specifice acestora. Simularea este o parte importanta a experientei proprii a elevilor din grupul tinta, un factor esential al procesului de învatare informatic, simulandu-se toata activitatea economica si toate procesele dintr-o firma reala.
|
Intocmit,
Catana Monica
Manager de proiect
GAVRILESCU TIMEA KAROLA
|