Denumire activitate/ subactivitati

Descriere activitate

 A1. Activitate transversala-Managementul proiectului.

A1.1Organizare management de proiect

Subactivitate transversala, asigura buna implementare si raportare a proiectului. Sprijina atingerea OG al proiectului,

Aceasta subactivitate se va desfasura la sediul proiectului iar managerul de proiect este direct responsabil de aceasta activitate impreuna cu echipa de management si echipa de implementare.

Activitatea consta in:

-        organizare management de proiect;

-        angajare echipa de proiect, intocmire fise de post;

-        pregatire echipa de proiect:obiective,rezultate asteptate,modalitatii de evaluare, proceduri de implementare;

-        intalniri de lucru periodice.

A1.2 Monitorizare si evaluare

Subactivitate transversala, asigura buna implementare si raportare a proiectului. Sprijina atingerea OG al proiectului.

Aceasta subactivitate se va desfasura la sediul proiectului iar managerul de proiect este direct responsabil de aceasta activitate impreuna cu echipa de management si echipa de implementare.

Activitatea consta in

-        raportarea lunara a activitati de catre membrii echipei;

-        realizare de  rapoarte intermediare pentru transele financiare si finale.

Activitate: A2. Activitate transversala-Achizitii de bunuri si servicii.

A2.1.Achizitii de bunuri si servicii

Activitatea consta in:

-        intocmire documentatii achizitii;

-        realizare achizitii, contractare, plata furnizori.

Se vor desfasura proceduri de achizitie (echipamente, consumabile, etc) conform planului de achizitii. In acest sens se vor intocmi caietele de sarcini, organizarea, desfasurarea achizitiilor conform listei de achizitii. Se va asigura transparenta, confidentialitea, impartialitatea in procedura de achizitie.

Responsabilul direct al acestei activitati este expertul achizitii sub supravegherea managerului de proiect.

Activitatea se va desfasura la sediul proiectului. Aceasta activitate transversala este necesara pentru bunul mers al proiectului si pentru atingerea obiectului general al proiectului.

A3. Activitate transversala-Informare si publicitate.Diseminare.

A3.1. Informare si publicitate. Diseminare

Activitatile de informare si publicitate desfasurate în cadrul proiectului se vor realiza cu respectarea regulilor prevazute în Manualul de identitate vizuala:

-        Conferinta lansare proiect, anunt presa locala: se va desfasura o conferinta de lansare proiect la care vor fi invitati actori locali: presa locala, agenti economici, actori sociali, institutii publice, elevi din grupul tinta precum si reprezentanti ai altor institutii de invatamant.

-        Elaborarea unei pagini de proiect pe reteaua media Facebook: se va elabora o pagina de proiect pe reteaua media Facebook, in scopul promovarii si vizibilitatii proiectului;

-        Conceptie, diseminare materiale informative: activitatile de informare si publicitate desfasurate în cadrul proiectului se vor realiza cu respectarea regulilor prevazute în Manualul de identitate vizuala;

-        Creare pagina web/blog proiect: se va crea o pagina web/blog proiect in scopul vizibilitatii proiectului. Se vor posta activitatile proiectului precum si rezultatele si indicatori atinsi, grupul tinta si alte informatii de actualitate. Aceasta pagina/blog de proiect va functiona si dupa finalizarea activitatilor proiectului.

-        Creare newsletter semestrial adresat grupului tinta, partenerilor local: se va elabora semestrial cate un newsletter care va contine informatii utile pentru grupul tinta, informatii cu privire la activitatile desfasurare sau care vor urma a fi realizate, rezultate si indicatori atinsi, precum si alte tipuri de informatii cu privire la proiect.

-        Conferinta finala: se va organiza o conferinta finala a proiectului la care vor participa reprezentanti ai sectorului privat, public, potentiali angajatori, presa locala, si elevi ai grupului tinta.

Activitatea transversala A3 este necesara pentru vizibilitatea proiectului si pentru atingerea OG al proiectului.

A5. Consolidarea parteneriatelor existente si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici nationali si transnationali (potentiali angajatori, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI), aferenta activitatii din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice ”3. Dezvoltarea sistemului de invatare la locul de munca”;

A5.1 Selectie, recrutare si coordonare grup tinta

Activitatea consta in:

-        informare, selectie, recrutare si coordonare grup tinta, cu accent pe elevi din mediile defavorizate/mediul rural, respectand temele secundare (nediscriminare) si orizontale (egalitate de sanse, etc).

-        se va realiza un interviu in grup si individual al fiecarui elev, aportarea documentatiei, si completarea unui chestionar de maxim 10 puncte.

A5.2 Consolidarea parteneriatelor existente

si dezvoltarea de noi parteneriate intre scoala si agenti economici

Prin aceasta activitate atingem Tema Secundara "Inovare sociala".

Parteneriatele cu actori sociali  locali, vor avea ca finalitate actualizarea si completarea ofertei de invatamant, in mod special pe FP (cu accent pe domeniile agroalimentar, servicii si industrie.

Activitatea consta in:

-        Dezvoltarea de parteneriate existente/noi intre scoala si agenti economici precum si cu alti actori din domeniul social, cercetarii si inovarii la nivel local, national si international pentru desfasurarea activitatii de practica.

-        Identificarea potentialilor actori relevanti la nivel local, cu domenii si activitate relevante, în special din sectoarele economice identificate conform SNC/SNCDI) si incheierea de conventii/contracte intre beneficiar si acestia. In ceea ce priveste parteneriatele existente intre scoala noastra si partenerii de practica ne focalizam spre a le consolida prin diferite masuri: mentinerea unui dialog continuu cu responsabilii de practica, solicitand informatii cu privire la nevoia pe care o au in vederea calificariilor actualízate si necesare pietei muncii; oferirea de informatii cu privire la numarul absolventilor din domeniul de interes si implicit aceperirea locurilor de munca vacante; invitatii sa participe la seminarii cu tematica de interes; invitatii sa participe in prezentul proiect ca parteneri de practica.

 

In ceea ce priveste profilul si caracteristicele partenerilor de practica cu care deja colaboram sau care vor fi identificati spre colaborare sunt urmatoarele: 1) Sa fie o persoana jurídica care isi desfasoara activitatea in corelatie cu domeniile economice cu potential competitiv identificate conform SNC/SNCDI; 2) Minim 20% din AE cu care se vor incheia contratul cadru de practica sa aibe unul din codurile CAEN regasite in Anexa 5 si care sa fie in concordanta cu profilul grupului tinta; 3) Sa isi doreasca sa participe la procesul de instruiré practica a elevilor.

 

-        Identificarea noilor potentialilor parteneri de practica local cat si actori relevanti la nivel international din UE, incheierea de Acordurilor de Colaborare/Parteneriat. pt. facilitarea schimbului si integrarii bunelor practici privind stagiile de pregatire practica a elevilor.

-        Crearea si dezvoltarea unui sistem de informare coordonata de la sectorul privat catre institutiile de invatamant, privind nevoile de instruire la nivel local, precum feedback dispre institutiile de invatamant spre sectorul privat, precum si implicarea parintilor/tutorilor si al elevilor practicanti in vederea informarii acestora cu privire la beneficiile participarii la programa stagiilor de practica, modele de succes, bune practici din tari UE si nationale in acest sens;

-        Organizare si implementarea de evenimente si actiuni pentru promovare parteneriatelor.

A6. Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca- aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “1. Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”.

A6.1 Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca

– stagii de practica la parteneri nationali

Stagiul de practica desfasurat la partenerii interni pentru un numar de 184 elevi de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului, nivel educational conform ISCED 3-4, nivel de calificare 3-5;

 

Activitatea consta in:

-        6.1.Pregatirea stagiului de practica/ laboratorului tehnologic/instruirii practice. Stabilirea programului stagiului de practica/ laboratorului tehnologic/ instruirii practice. Stabilirea tematicii si a competentelor profesionale care fac obiectul stagiului. Elaborarea suporturilor de curs si a caietelor de practica/ lab. tehnologic. Elaborarea normelor cu privire la sanatatea si securitatea in munca, protectia sociala a practicantului si efectuarea instructajului practicantilor. Calendarul de desfasurare al activitatilor va fi corelat cu calendarul anului scolar la nivel national si aprobat prin ordin al ministrului educatiei nationale si cercetarii stiintifice;

-        6.2.Desfasurarea stagiului de practica/laboratorului tehnologic si evaluarea pregatirii; Stagiile de pregatire practica vor fi desfasurate in conformitate cu Ordinul 3539/14.03.2012 privind aprobarea contractului de pregatire practica a elevilor din invatamentul profesional si tehnic. Astfel vom elabora un Ghid pentru pregatirea practica, in care se vor include: materialele suport necesare pregatirii practice, instrumente de monitorizare si evaluare a rezultatelor obtinute de elevi.

o   6.2.1.Formarea competentelor tehnice generale si a celor specifice, in cadrul orelor desfasurate la partenerii de practica;

o   6.2.2 Derularea stagiului de practica/laboratorului tehnologic la agenti economici nationali pentru elevii de la domeniile: agricultura, economic, turism si alimentatie, industrie alimentara si protectia mediului. Conform legislatiei in vigoare, in timpul desfasurarii stagiului de practica la partenerii de practica, cadrul didactic responsabil cu urmarirea derularii stagiului de pregatire practica impreuna cu tutorele desemnat de AE va evaluat practicantul in permanenta pe baza unei fise de observatie/evaluare. Vor fi evaluate atat nivelul de dobandire a competentelor tehnice cat si comportamentul si modalitatea de integrare a practicantului in activitatea intreprinderii (disciplina, punctualitate, responsabilitate, respectarea regulamentului intern , etc).

 

Prin intermediul stagiilor de practica elevilor le este oferita oportunitatea de a se familiariza cu specificul si cultura unei organizatii si de a cunoaste fluxul de activitati din cadrul unui unitati de munca.  Stagiul de stagiu consta în însusirea si dezvoltarea unor abilitati profesionale aplicate, precum munca în echipa sau managementul de proiect, abilitati de comunicare, sansa de a câstiga experienta profesionala reala si, la final, de a obtine un loc de munca permanent în domeniul de lucru ales.

o   6.2.3 Evaluarea continua, evaluarea finala si certificarea competentelor elevilor la incheierea stagiului de practica/ lab. tehnologic. La finalul Stagiului de practica cadrul didactic responsabil impreuna cu tutórele evalueaza nivelul de dobandire a competentelor in baza fisei de observatie, proba orala si proba practica, rezultatele obtinute vor fi consemante in Certificatul de pregatire practica.

 

Prin aceasta activitate este atinsa si aceasta tema secundara inovare sociala  prin implementarea de metode inovative de combatere a discriminarii si prevenire a abandonului scolar, precum burse de practica, hrana pentru elevii din grupul tinta, programe gratuite de transport.

A7. Organizarea si derularea programelor de invatare la locul de munca - aferenta activitatii/subactivitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice Specifice “1.Organizarea si derularea programelor de învatare la locul de munca”.-practica transnationala

A7.1 Dezvoltarea si derularea programelor

de invatare la locul de munca – stagii de

practica la parteneri transnationali

Prin aceasta activitate atingem se doreste realizarea stagiului de practica transnationala la partenerul extern pentru 32 elevi din grupul tinta (8 elevi/ serie a cate 7 zile fiecare serie);

Activitatea consta in:

-        Coordonare, organizare si monitorizare activitate. Se vor desfasura intalniri cu institutiile in cadrul carora se vor defasura practica transnational, se vor incheia conventii de colaborare. Se va stabili detalii cu privire la programa practici, orar si competente pe care participanti vor trebui sa le dobandeasca. Se vor definii criteriile de evaluare si monitorizare ale participantilor pe parcurul practicii. Se va tine legaura in permanenta cu beneficiarul pentru buna implementare a activitatii.

-        Dezvoltarea si derularea programelor de invatare la locul de munca – stagii de practica la parteneri transnationali.

-        Pregatirea stagiului de practica. Stabilirea programului stagiului de practica. Stabilirea tematicii si a competentelor profesionale care fac obiectul stagiului. Elaborarea suporturilor de curs si a fiselor de evaluare/observare. Elaborarea normelor cu privire la sanatatea si securitatea in munca, protectia sociala a practicantului si efectuarea instructajului practicantilor;

-        Desfasurarea stagiului de practica si evaluarea pregatirii. Selectia elevilor. Derularea stagiului de practica in UE pentru o perioada de 28 zile (7 zile/serie) in cadrul institutiilor si organizatiilor din UE cu care se va semna conventii de colaborare. Evaluarea continua, evaluarea finala si certificarea competentelor elevilor la incheierea stagiului de practica. Schimb de experienta si bune practici.

A8. Organizarea de competitii profesionale, a activitatii de tip firma de exercitiu, competitii si targuri, aferenta activitatii mentionate in Ghidul Solicitantului Conditii Specifice “4. Activitati de sprijin a sistemului de invatare la locul de munca”.

8.1.Organizarea de activitati de tip firma de exercitiu.

Activitatea consta în organizarea si functionarea unei firme de exercitiu in scopul dezvoltarii competentelor cerute pe piata muncii si facilitarii trecerii absolventilor de la scoala la viata activa:

-        Organizarea si functionarea unei firme de exercitiu, competitii si targuri in scopul dezvoltarii competentelor cerute pe piata muncii si facilitarii trecerii absolventilor de la scoala la viata activa.

-        Elaborarea materialului suport pentru informare cu privire la firma de exercitiu; Selectarea elevilor care vor participa la activitatile derulate în cadrul firmei de exercitiu; Organizarea si functionarea propriu-zisa a firmei de exercitiu pentru elevii de la profilul resurse naturale si protectia mediului;

-        Organizarea unei competitii profesionale cu premii, concurs pe teme de antreprenoriat (idei de afaceri).Elaborarea materialelor suport si a tematicii concursului. Elaborarea regulamentului concursului: conditii de înscriere, calendarul competitiei, criterii de evaluare, componenta juriului, premiile acordate. Desfasurarea concursului conform calendarului;

-        Derularea unor vizite de studiu la unitati de învatamânt superior si la agenti economici pentru familiarizarea elevilor cu oportunitatile pe care le au dupa absolvirea liceului. Vizite la unitati de învatamânt superior unde le vor fi prezentate oportunitatile de a continua studiile la unul din programele de licenta existente. Vizite la agenti economici pentru familiarizarea elevilor cu posibilitatile de integrare pe piata muncii. Vizite la parteneri sociali pentru prezentarea oportunitatilor de obtinere a unor fonduri nerambursabile pentru initierea unei proprii afaceri.

-        Organizarea Bursei Locurilor de Munca in cadrul institutiei Beneficiare atat cu partenerii de practica cat si cu alte institutii din domeniile de interés la nivel local si regional. Se vor organiza 2 evenimente “Bursa Locurilor de Munca, in scopul informarii posturilor de munca vacante, precum si de plasare si angajare a unui numar important din grupul tinta la finalizarea studiilor. In copul imbunatatirii si sprijinirii utilizarii tehnologiei informationale (TIC), dupa finalizarea celor 2 evenimente “Bursa Locurilor de Munca” se va furniza informatii continue via email catre grupul tinta cu privire la analiza pietei muncii locale si regionale actualizate, oferta locuri munca, etc. De asemenea vom detine pe pagina web a proiectului –Bursa Locurilor de Munca, in cadrul carora se va putea lua legatura online sau telefonic cu agentii economici care oferteaza locuri de munca, precum si invers agentii economici pot lua legatura cu potentiali candidati pentru locurile de munca vacante.

Colegiul ”Emil Negrutiu”, Turda

Strada Agriculturii, nr. 27

telefon: 0264/312637

fax:0264/317051

e-mail: emilnegrutiu@yahoo.com